Алматыда қаланың көлік қаңқасының шебер-жоспары бекітілді
22 қаңтар 2024
Алматы әкімдігі қаланың көлік қаңқасының 2030 жылға дейінгі шебер-жоспарын бекітті, ол сарапшылар қоғамдастығы мен жұртшылықтың талқылауынан соң Алматының қалалық мобильділік басқармасының ресми сайтында жарияланған.
Шеберлік-жоспарды әзірлеушілер – «Алматыбасжоспар» ҒЗИ және кешенді көлік жобаларын іске асыру саласындағы сарапшылар, оның ішінде Future of Mobility компаниясы.
Бұл жоспар Алматының көлік инфрақұрылымын жетілдірудің негізгі бағыттарын айқындайтын және «адамдар үшін қала» қағидатын іс жүзінде іске асыруға мүмкіндік беретін стратегиялық құжат болып табылады. Шеберлік-жоспардың басты міндеті- халықты жеке көліктен қоғамдық көлікке ауыстыру. Негізгі көрсеткіш 2030 жылға дейін қоғамдық көлікпен жүру санының 64% - ға артуы болмақ. Құжат 2040 жылға дейінгі Бас жоспар, «Алматының 2025 жылға дейінгі даму бағдарламалары және 2030 жылға дейінгі орта мерзімді перспективалар» және «Алматы агломерациясы аумақтарының қала құрылысын жоспарлау сызбалары» аясында қаланың үздік әлемдік тәжірибелері мен ерекшеліктерін ескере отырып әзірленді.
Көлік қаңқасының инфрақұрылымын құру 5 жылдан 7 жылға дейінгі уақытты қажет етеді және Алматының қоғамдық көлігін жүйелі трансформациялау элементтерінің біріне айналады.
Қалалық мобильділік басқармасы көлік қаңқасының пилоттық дәлізі ретінде Райымбек даңғылының батысында Абай көшесінен («Барлық» базары ауданы) Пушкин көшесіне дейінгі ұзындығы 17 км учаскенің таңдалғанын атап өтті. Оны іске асыру ағымдағы жылы басталады.
Бүгінде осы даңғылдағы бөлінген жолақтар бойынша қоғамдық көліктің басым қозғалысы бар учаскелердің ұзындығы жалпы ұзындықтың 70% - ға кем. Бөлінген жолақтарды басқарудың төмен деңгейі оларға жеке көліктердің шығуына да ықпал етеді. Сонымен қатар, даңғыл түрлі учаскелерде түрлі жолақтар саны бар біркелкі емес профильмен және қақтығыс нүктелерінің айтарлықтай санының болуымен сипатталады. Райымбек даңғылының бойында, басқалармен қатар, жаяу жүргіншілер инфрақұрылымы дамымаған. Соның салдарынан - қолжетімділік төмен, кептелістер жиі, дұрыс емес жерлердегі өткелдер, қауіпті маневрлер мен ЖКО.
Алматы әкімдігі 2025-2026 жылдары 14 дәлізден тұратын көлік қаңқасы желісін қалыптастыруды қамтитын өтпелі кезең болатынын атап өтті. Көлік қаңқасын енгізудің алғашқы маңызды нәтижелерін 2026 жылдың соңына қарай көлік қаңқасын іске асырудың алғашқы екі кезеңінің аяқталу қорытындысынан көруге болады. Осы уақытқа дейін автобустар паркі газ және электрге ауыстырылады, ЖРК-тің бірінші желісін іске қосу, «Қалқаман» метро станциясының ашылуы, батыс, солтүстік және шығыс бағыттарда үш көлік-ауысып отыру торабының құрылысы қолға алынады.
Шеберлік -жоспарға сәйкес, 2027 - 2030 жылдары - мынадай нысаналы көрсеткіштерге қолжеткізу жоспарлануда, олар: 42 жүрдек қоғамдық көлік дәлізін (296 км БРТ, 31 км ЖРК және 20 км метро) және 39 тораптық станцияны қалыптастыру. Мұның бәрі 75% тұрғылықты және 81% жұмыс орындарын қамтуға мүмкіндік береді.
Көлік қаңқасының маңызды элементі және оның тұрғындар үшін тартымдылығы жолаушылар инфрақұрылымы болып табылады. Сондықтан трансплантация тораптары жолаушының жүру уақытын үнемдейтін, интуитивті және қауіпсіздік сезімін қамтамасыз ететіндей ұйымдастырылуы керек. Қолданыстағы 1208 аялдаманы 1245 аялдамаға дейін көбейту болжануда. Барлық жобаланған аялдамалар мен тасымалдау пункттері Vision Zero принциптеріне сәйкес келеді. Сондай – ақ, аялдамалардың қолжетімділік радиусын арттыру үшін соңғы мильдік көлік инфрақұрылымын-негізгі қоныстану аймақтарынан аялдамаларға дейінгі жаяу жүргіншілер мен велосипед жолдарын құру жоспарлануда.
Бағыттар желілерін дамыту тәсілі қолданыстағы маршруттарды бейімдеуді, сондай-ақ жаңаларын құруға ықпал етеді. Қоғамдық көлікте жылына 3 млн-ға дейін жүру санының болжамды ұлғаюына сүйене отырып, LRT жылжымалы құрамының бағалау паркі 30 бірлікті (бірінші жол үшін), метро – 4 вагоннан 25 составты құрайды (2027 жылға қарай 4 жаңа станция іске қосылғаннан кейін ағымдағы парктің 10 құрамға ұлғаюы). Дөңгелекті қоғамдық көлік паркі (автобустар, электробустар, троллейбустар) жиынтығында 3,9 мың бірлікті құрайды.
Қоғамдық көлікті дамыту және көше-жол желісін оңтайландыру арқылы қала тұрғындарының қозғалысын арттыру, сол арқылы экологиялық жағдайды жақсарту және іскерлік белсенділікті арттыру Алматы әкімдігінің негізгі басымдықтарының бірі болып табылады.
Алматы қаласының әкімдігінің баспасөз қызметі
В Алматы утвержден мастер-план транспортного каркаса города
22 января 2024
Акиматом Алматы утвержден мастер-план транспортного каркаса города до 2030 года, который опубликован на официальном сайте Управления городской мобильности Алматы после обсуждения экспертным сообществом и общественностью.
Разработчиками мастер-плана являются НИИ «Алматыгенплан» и эксперты в сфере реализации комплексных транспортных проектов, в том числе компания Future of Mobility.
Мастер-план является стратегическим документом, определяющим основные направления совершенствования транспортной инфраструктуры Алматы и который позволит на практике реализовать принцип «город для людей». Основной задачей мастер-плана является переключение населения с личного транспорта на общественный. Главным показателем станет увеличение количества поездок в общественном транспорте на 64% до 2030 года. Документ разработан с учетом лучших мировых практик и особенностей города, в рамках Генерального плана до 2040 года, «Программы развития Алматы до 2025 года и среднесрочные перспективы до 2030 года» и «Схемы градостроительного планирования территорий алматинской агломерации».
Создание инфраструктуры транспортного каркаса потребует от 5 до 7 лет и будет одним из элементов системной трансформации общественного транспорта Алматы.
В управлении городской мобильности отметили, что пилотным коридором транспортного каркаса выбран участок проспекта Райымбека протяженностью около 17 км от пр. Абая (район рынка «Барлык») на западе до ул. Пушкина. Его реализация начнется в текущем году.
На сегодня на данном проспекте протяженность участков с приоритетным движением общественного транспорта по выделенным полосам составляет менее 70% от общей протяженности. Низкий уровень администрирования выделенных полос также способствует выезду на них личных авто. Кроме этого, проспект характеризуется неравномерным профилем с различным количеством полос на разных участках и наличием значительного количества конфликтных точек. Вдоль проспекта Райымбека, помимо прочего, не развита пешеходная инфраструктура. Как итог — низкая доступность, пробки, переходы в неположенных местах, опасные маневры и ДТП.
В акимате Алматы подчеркнули, что в 2025-2026 годах будет переходный этап, включающий формирование сети транспортного каркаса из 14 коридоров. Первые значимые результаты внедрения транспортного каркаса можно ожидать по итогам завершения первых двух этапов реализации транспортного каркаса к концу 2026 года. К этому времени парк автобусов будет переведен на газовые и электрические, ожидается запуск первой линии ЛРТ, открытие станции метро «Калкаман» и строительство трех транспортно-пересадочных узлов на западном, северном и восточном направлениях.
Согласно мастер-плану, 2027-2030 годы - завершающий этап, на котором планируется достичь следующих целевых показателей: формирование 42 коридоров скоростного общественного транспорта (296 км БРТ, 31 км ЛРТ и 20 км метро) и 39 узловых станций. Все это позволит охватить 75% мест проживания и 81% рабочих мест.
Важным элементом транспортного каркаса и его привлекательности у жителей является пассажирская инфраструктура. Поэтому пересадочные узлы должны быть организованы таким образом, чтобы экономить время пассажира на пересадку, быть интуитивно понятными и обеспечивать ощущение безопасности. Предполагается расширение до 1245 остановок с действующих 1208. Все проектируемые остановочные и пересадочные пункты будут соответствовать принципам Vision Zero. Также для повышения радиуса доступности остановок планируется закладывать создание инфраструктуры для транспорта последней мили – пешеходные и велосипедные дорожки от основных зон расселения до остановок.
Подход к разработке маршрутной сети предполагает адаптацию действующих маршрутов, а также создание новых. Исходя из прогнозируемого увеличения числа поездок на общественном транспорте до 3 млн в год, оценочный парк подвижного состава LRT составит 30 единиц (для первой линии), метро – 25 составов по 4 вагона (увеличение текущего парка на 10 составов после запуска 4 новых станций к 2027 году). Парк колёсного общественного транспорта (автобусы, электробусы, троллейбусы) совокупно составит 3,9 тыс. единиц.
Повышение мобильности горожан через развитие общественного транспорта и оптимизацию улично-дорожной сети, как следствие улучшение экологической ситуации и повышение деловой активности, является одним из основных приоритетов акимата Алматы.
Пресс-служба акимата города Алматы