ҚР ИИДМ-да Қала құрылысы кодексін даярлау бойынша арнайы жұмыс тобы құрылды
 
Бүгінгі Үкімет отырысында Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрі Қайырбек Өскенбаев Мемлекет басшысының Қазақстан халқына арнаған Жолдауында айтылған тапсырмаларды іске асырудың негізгі механизмдері туралы айтты.
 
Ведомство басшысының ақпаратына сүйенер болсақ, министрлікте Қала құрылысы кодексін даярлау бойынша арнайы жұмыс тобы құрылды. Құрамына ғылыми институт қызметкерлері мен бизнес-қауымдастық өкілдері кірген жұмыс тобы жаңа концептуалды құжаттың тиімділігін арттыруға басымдық бермек. Сонымен қатар жер учаскелерінің функционалды интерактивті картасы мен коммуналдық жүйелердің схемалары құрылмақ. Бұдан бөлек, өндірістік мақсаттағы жер телімдерінің кадастрлік картасы транспорттық және коммуналдық инфрақұрылымның маңызды схемаларымен толықтырылатын болады.
 
Сондай-ақ функционалды интерактивті картаны құру бағытында қалалардағы жер телімдері мен коммуналдық жүйелердің схемасы көрсетілген арнайы нормативтік база жасақталатын болады. Оның аясында барлық деңгейдегі қала жобалары мен монополияларды реттеу субъектілері туралы міндетті ақпарат ұсынылған бірыңғай қала құрылысы сараптамасын енгізу қарастырылған.
 
Бүгінде еліміздегі инженерлік жүйелерді цифрландыру көрсеткіші шамамен 65 пайызға жуықтайды. «Цифрландыру, ғылым және инновациялар есебінен технологиялық серпіліс» ұлттық жобасы шеңберінде 2024 жылға дейін инженерлік жүйелердің барлығы толықтай цифрландырылмақ.
 
Биылғы Жолдауда автомобиль жолдарының сапасына байланысты бірқатар мәселе көтеріліп, Президент 2025 жылға дейін жергілікті жолдардың кемінде 95 пайызын жақсарту жөнінде тапсырма берді. Үкімет отырысында министр бұл бағытта атқарылатын жұмыстарға да тоқталды.
 
«Жол құрылысының сапасын арттыру мақсатында құрылыс жұмыстарының барлық қатысушысының жекелей жауапкершілігі күшейтілмек. Бұдан бөлек, жобалық-сметалық құжаттарды дайындау мен жоспарлау кезінде оның тиімділігін арттыруға баса назар аударылуда», – деді ведомство басшысы.
 
Қайырбек Өскенбаевтың айтуынша, бүгінде нормативтік база мен жобалық шешімдерді техникалық сүйемелеуді жетілдіру механизмдері жан-жақты зерделенуде. Министрлік материалдар мен жаңа технологиялардың электронды базасын жасақтауды да жоспарлап отыр. Сондай-ақ жол сапасын бақылау қатаңдатылып, құрылыс барысын бақылау цифрлы жүйеге көшірілмек.
 
Осы орайда айта кетерлігі, аталған нормалардың барлығы Көлік мәселелері туралы жаңа Заң жобасында қарастырылған. Құжат бүгінде Парламент Мәжілісінің қарауына енгізілген.
 
Ал тұрғын үйлерді қайта реттеу және қалалардағы инфрақұрылымды дамыту шаралары аймақтарды кешенді дамыту стандарты шеңберінде жүзеге асыру жоспарланған. Министрдің сөзіне қарағанда, стандартты тиімді қолдану өз кезегінде қалалық жайлы ортаны қалыптастыруға, еліміздегі шаһарларды заманауи үлгіде дамытуға және қалалардың кескін-келбетін уақыт ағымына сай көркейтуге мүмкіндік бермек. Аталған стандарт бекітіліп, биыл 1 қыркүйектен бастап күшіне енді.
 
Мемлекет басшысы өз Жолдауында арнайы экономикалық аймақтардың инвестициялық жеңілдіктерін саралап ұсынудың тәртібін әзірлеуді тапсырып, АЭА-ларды дамыту саясаты өзгеретінін айтты. Президент өз сөзінде «Маңызды индустриялық жобаларды жүзеге асыратын инвесторлар бар. Оларға салық және кеден жеңілдіктерін ұсынбай-ақ жер телімдерін беруге болады» деп атап өтті. Осыған орай бүгінде Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінде арнайы экономикалық аймақтар қызметінің тиімділігін арттыру тетіктері егжей-тегжейлі саралануда.
 
«Біз бірқатар жаңа шараларды енгізуді көздеп отырмыз. Біріншіден, арнайы экономикалық аймақтағы қатысушылар үшін жеңілдіктер «салған инвестиция неғұрлым көп болса, соғұрлым көп жеңілдіктер» принципі негізінде дифференциалды түрде берілетін болады», - деді Қайырбек Өскенбаев.
 
ҚР ИИДМ басшысының айтуынша, арнайы экономикалық аймақтардың қызметтерінің басым бағыттары бойынша жобаларды жүзеге асыру үшін АЭА режимі негізіндегі арнайы жеңілдіктер қарастырылмақ. Ал өзге жобаларға кедендік және өзге де салықтық жеңілдіктер қарастырылмайды. Есесіне, оларға инфрақұрылым тартылған жер телімі бөлінеді.
 
Еліміздің транзиттік қуатын арттыру және нығайту мақсатында Қазақстанның 2030 жылға дейін көлік-логистикалық әлеуетін дамыту Концепциясы даярланды. Оның аясында көлік инфрақұрылымы құрылысы мен оны жаңғыртуға арналған жобалар табысты жүзеге асырылмақ. Сондай-ақ пойыз вагондарын жаңалауда отандық кәсіпорындардың өнімдерін пайдалануға толықтай басымдық берілмек.
 
«Қазақстан темір жолын» ұлттық көлік-логистикалық компанияға трансформациялау шеңберінде әлемдік транспорттық-логистикалық жетекші компаниялармен тиімді ынтымақтастық орнату ұсынылып отыр», – деп атап өтті министр.
 
Сөз соңында Қайырбек Өскенбаев Мемлекет басшысының министрлікке жүктеген тапсырмалары сапалы және өз уақтысында орындалатынын айтты.
 
ҚР ИИДМ баспасөз қызметі
 
 
В МИИР РК создана рабочая группа по разработке Градостроительного кодекса
 
Сегодня на заседании Правительства Министр индустрии и инфраструктурного развития Каирбек Ускенбаев рассказал об основных механизмах по реализации поручений Главы государства, озвученных в Послании народу Казахстана.
 
По информации министра, в целях разработки концептуально нового документа — Градостроительного кодекса в МИИР РК создана рабочая группа, в состав которой вошли представители научных институтов и бизнес-сообщества. Так, будут созданы функциональные интерактивные карты земельных участков и схемы коммунальных сетей, в земельном кадастре карты участков промышленного назначения будут дополнены актуальными схемами транспортной и коммунальной инфраструктуры.
 
Что касается создания функциональной интерактивной карты земельных участков и схем коммунальных сетей городов, будет создана нормативная база с внедрением единой градостроительной экспертизы градпроектов всех уровней и обязательного предоставления данных субъектами естественных монополий.
 
На текущий момент уровень цифровизации инженерных сетей составляет порядка 65%. В рамках национального проекта «Технологический рывок за счет цифровизации, науки и инноваций» до 2024 года планируется оцифровать все инженерные сети.
 
Значительное место в Послании заняла тема касательно качества строительства автомобильных дорог, в том числе местного значения. Ранее Глава государства поручал к 2025 году довести долю местных дорог, находящихся в хорошем состоянии, до 95%.
 
«В целях повышения качества строительства дорог будет усилена персональная ответственность всех участников строительного процесса, а также повышена эффективность планирования и качество разработки ПСД», - отметил глава ведомства.
 
Также предусматривается совершенствование нормативной базы и техническое сопровождение проектных решений. В МИИР намерены сформировать электронную базу материалов и новых технологий. Кроме того, будет усилен контроль за качеством дорог и строительные процессы будут оцифрованы.
 
Следует отметить, что все перечисленные нормы предусмотрены в Законопроекте по вопросам транспорта. Документ в настоящее время находится в Мажилисе Парламента РК.
 
Говоря об обустройстве жилых домов и развитии инфраструктуры городов, необходимо отметить, что данные меры планируется реализовать в рамках стандарта комплексного развития территорий. По словам министра, использование стандарта позволит решить задачи как по повышению качества городской среды, так и по переходу казахстанских городов к современным моделям развития и формированию облика города. Данные стандарты утверждены и вступили в силу с 1 сентября.
 
По мнению Президента, необходимо перейти к принципиально другой политике по развитию СЭЗ. «Инвесторам, не подпадающим под приоритетные виды деятельности, но реализующим важные индустриальные проекты, можно выдавать земельные участки без применения налоговых и таможенных преференций», отметил Глава государства.
В Мининдустрии на сегодняшний день предусматриваются меры по повышению эффективности деятельности СЭЗ.
 
«Мы предлагаем внедрить следующие новые меры. Во-первых, предоставление льгот участникам СЭЗ будет производиться дифференцированно в зависимости от вложенных инвестиций по принципу «чем больше инвестиций, тем больше льгот», - поделился министр.
 
По словам главы мининдустрии, для проектов по приоритетным видам деятельности СЭЗ будут предоставляться льготы в режиме СЭЗ, а остальным, кто планирует реализовать проекты вне приоритетов – только земля с инфраструктурой, как в индустриальных зонах без освобождения от таможенных и налоговых льгот.
 
Также в целях укрепления транзитного потенциала страны будет разработана Концепция развития транспортно-логистического потенциала Казахстана до 2030 года. Таким образом, будут реализованы проекты по строительству и модернизации транспортной инфраструктуры. Кроме того, будет обновлен подвижной состав с учетом приоритетного использования продукции отечественных производств.
 
«В рамках трансформации национальной компании «КТЖ» в национальную транспортно-логистическую компанию предлагается кооперация с мировыми транспортно-логистическими компаниями», - отметил он.
 
Резюмируя своё выступление, Каирбек Ускенбаев заверил, что поставленные Главой государства задачи министерством будут выполнены качественно и в срок.
 
Пресс-служба МИИР РК