Қайырбек Өскенбаев Президент Жолдауынан туындайтын міндеттерді іске асыру жөнінде ақпарат берді
 
ҚР Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрі Қайырбек Өскенбаев Орталық коммуникациялар қызметі алаңында өткен брифингте Қасым-Жомарт Тоқаевтың тапсырмаларын орындау бойынша жүзеге асырылып жатқан шаралар туралы айтып берді.
 
Ведомство басшысының айтуынша, Президент халыққа арнаған Жолдауында министрліктің алдына бірқатар маңызды міндет қойған. Қазіргі уақытта ведомствода аталған міндеттерді іске асырудың негізгі тетіктері пысықталды.
 
Атап айтқанда, Қала құрылысы кодексін қабылдау үшін жол картасы әзірленіп, бекітілді. Сонымен бірге құқықтық және талдамалық мониторинг жүргізу үшін жұмыс тобы құрылып, оның құрамына Қазақ құрылыс және сәулет ғылыми-зерттеу және жобалау институты, Тұрғын үй-коммуналдық шаруашылығын жаңғырту мен дамытудың қазақстандық орталығы, «ҚазжолҒЗИ», «Атамекен» ұлттық кәсіпкерлер палатасы және бизнес-қоғамдастық өкілдері кірді.
 
Мемлекеттік қала құрылысы кадастрының ақпараттық жүйесі базасында әрбір ірі қала бойынша жер учаскелерінің функционалдық интерактивті карталарын және коммуналдық желілердің схемаларын құру жоспарлануда. Өнеркәсіптік мақсаттағы учаскелердің карталары Көлік және коммуналдық инфрақұрылымның өзекті схемаларымен толық-тырылатын болады.
 
Жүйе жергілікті атқарушы органдар берген мәліметтерді ескере отырып, 514 мың гектар аумақтан инфрақұрылымдық деректердің 65 пайызын қамтиды. Базаға 191 бас жоспар және 661 егжей-тегжейлі жоспарлау жобасы цифрландырылып, енгізілген. Желілердің қалған 35 пайызын 2024 жылға дейін цифрландыру жоспарлануда.
 
Жолдауда автомобиль жолдарының құрылысы, оның ішінде жергілікті маңызы бар автомобиль жолдарын салу сапасына қатысты мәселе маңызды орын алды. Осыған байланысты ең алдымен жоспарлау тиімділігі артты. Атап айтқанда, автожол саласының барлық жобасында «FIDIC» халықаралық ережелерінің ЕРСМ шарттарын келісімшартқа енгізу ұсынылады. Бұл шара жұмыстардың сапасын қамтамасыз етіп, материалдар құнының қымбаттап кету тәуекелдерін азайтуға мүмкіндік береді.
 
Сондай-ақ құрылыс процесі мен сапаны бақылаудың барлық қатысушысының дербес жауапкершілігі артып, техникалық және авторлық қадағалау функцияларын біріктіру бойынша заңнамалық актілерге түзетулер әзірленді. Сонымен бірге нормативтік базаны жетілдіру және жол-құрылыс материалдары мен жаңа технологиялардың электрондық базасын енгізу жолдардың сапасын бақылаудың бірыңғай республикалық жүйесін енгізу ұсынылады. Жобалардың техникалық жағы Ұлттық сапа орталығымен келісілетін болады. Жол институты жобаны әзірлеу кезеңінде жаңа технологиялар мен материалдардың қолданылуына сараптама жүргізеді. Бұдан басқа, автожолдарды салу процесі Е-құрылыс платформасында толық автоматтандырылмақ.
 
Индустриялық сектордың инвестициялық тартымдылығын арттыру үшін жер қойнауын игеруге инвестициялар тартудың заңнамасы мен рәсімдерін оңайлату, оның ішінде бизнес-процестерді реинжиниринг және автоматтандыру жөніндегі шаралар ұсынылады.
 
«Осы айда «Kaz-Nedra» ақпараттық жүйесі шеңберінде «пилоттық» жобада қатты пайдалы қазбаларды барлауға лицензиялар беруді іске қосуды жоспарлап отырмыз. Цифрландыруды ескере отырып, инвесторлар үшін барлық бизнес-процесс пен нормативтік талаптар қайта қаралып, жеңілдетілетін болады», – деді Қ.Өскенбаев.
 
Индустриялық сектордың инвестициялық тартымдылығын арттыру үшін ведомство сондай-ақ арнайы экономикалық аймақтардың қызметін жетілдіру, жұмыс істеп тұрған кәсіпорындар тауарларының өндірісі мен номенклатурасын кеңейту, жаңа тауарлар өндірісін іске қосу жөніндегі шараларды жоспарлайды.
 
«Арнайы экономикалық аймақ қызметінің тиімділігін арттыру үшін мынадай жаңа шаралар енгізілетін болады: барлық инвестициялық міндеттемені адал орындағаннан кейін жеңілдіктер берудің сараланған тәсілін, аралас режимді және жер учаскесін сатып алу мүмкіндігін енгізу қарастырылған», – деді ИИДМ басшысы.
 
Айта кетерлігі, елдің транзиттік әлеуетін нығайту үшін Ақтауда контейнерлік хаб құру және Транскаспий дәлізін дамыту сияқты ірі жобаларды іске асыру басталды. Жобалар 2025 жылға дейін «Қуатты өңірлер – ел дамуының драйвері» ұлттық жобасы шеңберінде PSA, Abu Dhabi Ports, Adani Group, CMA CGM, Maersk сынды әлеуетті инвестормен бірлескен кәсіпорын форматында іске асырылатын болады.
 
Қазіргі таңда сондай-ақ «Қазақстан темір жолы» ұлттық компаниясын толыққанды көлік-логистикалық корпорацияға айналдыру моделін қалыптастыру бойынша жұмыстар жүргізілуде.
 
«Қазақстан темір жолы» Ұлттық компания-сының трансформациясын әлемдік көлік-логистикалық компаниялармен (PSA, DBShenker, CoscoShipping, DPWorld және т.б.) кооперация, көлік дәліздерін цифрландыру және сыртқы терминалдық желілерді құру сияқты бағыттар бойынша жүзеге асыру ұсынылады», – деп мәлімдеді министр.
 
 
 
Каирбек Ускенбаев озвучил информацию по реализации задач, вытекающих из Послания Президента
 
Министр индустрии и инфраструктурного развития РК Каирбек Ускенбаев на брифинге в СЦК сообщил о шагах по осуществлению поручений Касым-Жомарта Токаева.
 
По словам главы ведомства, в Президент в своем Послании перед министерством поставил ряд важных задач. В настоящий момент в ведомстве проработаны основные механизмы по их реализации.
 
В частности, для принятия Градостроительного кодекса разработана и утверждена Дорожная карта, создана рабочая группа для проведения правового и аналитического мониторинга, в состав которой вошли представители АО «КазНИИСА», «КазЦентрЖКХ», «КазДорНИИ», НПП «Атамекен» и бизнес-сообщества.
 
Создание функциональных интерактивных карт земельных участков и схем коммунальных сетей по каждому крупному городу планируется на базе информационной системы Государственного градостроительного Кадастра. Карты участков промышленного назначения будут дополнены актуальными схемами транспортной и коммунальной инфраструктуры.
 
Система содержит 65% инфраструктурных данных из 514 тыс. га территорий с учетом переданных сведений МИО. В базу оцифрованы и внесены 191 генплан и 661 проект детальных планировок. Оставшиеся 35% сетей планируется оцифровать до 2024 года.
 
Значительное место в Послании заняла тема касательно качества строительства автомобильных дорог, в том числе местного значения. В связи с этим в первую очередь повышена эффективность планирования. В частности, предлагается внедрение ЕРСМ контракта условий международных правил «FIDIC» на всех проектах автодорожной отрасли, что обеспечит качество работ и позволит снизить риски удорожания.
 
Также усилена персональная ответственность всех участников строительного процесса и контроля качества, разработаны поправки в законодательные акты в части объединения функции технического и авторского надзора, предлагается введение единой республиканской системы контроля качества дорог, путем совершенствования нормативной базы и введения электронной базы дорожно-строительных материалов и новых технологий повышено качество разработки ПСД.
 
Техническая часть проектов будет согласовываться с Национальным центром качества. Дорожный институт будет проводить экспертизу на наличие применения новых технологий и материалов на этапе разработки проекта. Кроме того, процесс строительства автодорог будет полностью автоматизирован на платформе Е-курылыс.
 
Для повышения инвестиционной привлекательности индустриального сектора предлагаются меры по упрощению законодательства и процедур привлечения инвестиций в разработку недр, в т.ч. реинжиниринг и автоматизация бизнес-процессов.
 
«В текущем месяце в рамках информационной системы «Kaz-Nedra» в «пилотном» проекте планируем запустить выдачу лицензий на разведку твердых полезных ископаемых. С учетом цифровизации будут пересмотрены и упрощены все бизнес-процессы и нормативные требования для инвесторов», сказал К.Ускенбаев.
 
Для повышения инвестиционной привлекательности индустриального сектора ведомство также планирует меры по совершенствованию деятельности СЭЗ, расширению производства и номенклатуры товаров действующих предприятий, запуск производства новых товаров и создание условий для появления новых «точек» роста.
 
«Для повышения эффективности деятельности СЭЗ будут внедрены следующие новые меры: внедрение дифференцированного подхода предоставления льгот, комбинированного режима и возможности выкупа земельного участка после добросовестного исполнения всех инвестиционных обязательств», рассказал глава МИИР.
 
Для укрепления транзитного потенциала страны уже начата реализация таких крупных проектов, как создание контейнерного хаба в Актау и развитие Транскаспийского коридора. Проекты будут реализованы до 2025 года в рамках Нацпроекта «Сильные регионы – драйверы развития страны», в формате совместного предприятия с потенциальным инвестром, в числе которых PSA, Abu Dhabi Ports, Adani Group, CMA CGM, Maersk.
 
Также сейчас ведется работа по формированию модели трансформации нацкомпании «Қазақстан теміржолы» в полноценную транспортно-логистическую корпорацию.
«В целом трансформация АО «НК «КТЖ» предлагается по таким направлениям, как: кооперация с мировыми транспортно-логистическими компаниями (PSA, DBShenker, CoscoShipping, DPWorld и др.), цифровизация транспортных коридоров и создание внешних терминальных сетей», объявил министр.